پاورپوینت کامل و جامع با عنوان زنجیره ارزش در 42 اسلاید

زنجیره ارزش (Value Chain)مجموعه عملیاتی است که در یک صنعت به صورت زنجیرگونه انجام میگیرد تا به خلق ارزش منجر شود.
استراتژی هنر ارزش ایجاد کردن است. استراتژی چهارچوبهای ذهنی، مدلهای مفهومی را تهیه میکند و ایدهها را هدایت میکند و به مدیران شرکتها اجازه میدهد تا فرصتها را برای ارزش ایجاد کردن برای مشتریان و انتقال دادن این ارزش به عنوان سود شناسایی کنند. در یک محیط رقابتی با تغییرات سریع، منطق پایه ایجاد کردن ارزش نیز تغییر کردهاست. تفکرات سنتی ما در مورد ارزش بر پایهٔ فرضیهها و مدلهای یک اقتصاد صنعتی است. بر اساس این دیدگاه، هر شرکتی یک موقعیت را در زنجیرهٔ ارزش را به خود اختصاص میدهد. در این جریان تأمین کنندگان ورودیها را مهیا میکنند، شرکت ارزش را به این ورودیها اضافه میکند و سپس آن را به عامل دیگری در زنجیره انتقال میدهد تا در نهایت به مشتری برسد. از این دیدگاه به نظر میرسد که استراتژی در ابتدا هنر قرار دادن شرکت در مکان درستی از زنجیرهٔ ارزش و چیدمان درست عاملان و محصولات و فعالیتها در این زنجیرهاست. امروزه رقابت جهانی، تغییر کردن بازارها و تکنولوژیهای جدید راههای جدید ایجاد ارزش را ازلحاظ کیفیت به وجود آوردهاست. البته فرصتهای زیاد همچنین به معنی عدم قطعیت بیشتر و ریسکهای بزرگتر است. پیشبینیها براساس گذسته غیرقابل اعتماد میشوند. فاکتورهایی که قبلاً به عنوان فاکتورهای جنبی در نظر گرفته میشدند امروزه به فاکتورهای کلیدی در بازار تبدیل شدهاند. در چنین محیط پویای رقابتی دیگر استراتژی برای قراردادن یک مجموعهٔ ثابت از فعالیتها در زنجیرهٔ ارزش به کار نمیرود. شرکتهای موفق به جای افزودن ارزش آن را دوباره ایجاد میکنند. تمرکز تحلیل استراتژیک دیگر شرکت یا صنعت نیست بلکه سیستم ایجاد ارزش در میان عاملان متفاوت اقتصاد- تهیه کنندگان، شرکای تجاری، پیمانها، مشتریان- برای تعاون در ایجاد ارزش است. وظیفهٔ استراتژیک کلیدی دوباره پیکربندی در میان نقشها و ارتباطات در مجموعهٔ عاملها در جهت ایجاد ارزش در شکلهای جدید و توسط گردانندههای جدید است.
چهار چوب ایجاد ارزش
این چهارچوب شامل مؤلفههای زیر است:
- مجموعهای از مشتریان
- خدماتی برای استفاده تمام مشتریان، و امکان تعامل میان مشتریان
- سازمانهایی که خدمات را فراهم کنند.
- مجموعهای از قراردادها که که امکان دسترسی به خدمات را مهیا کند.
فهرست مطالب:
سازمان به عنوان یک سیستم
تعاريف ارزش از ديد زنجيره ارزش و مهندسي ارزش
انواع ارزش از ديد مهندسي ارزش
جنبه هاي مرتبط با هر محصول
چگونه ارزش ایجاد کنیم
خلق ارزش از دید زنجیره ارزش
انواع تفکر خلق ارزش
وظایف رهبران در منطق جدید ارزش
زنجیره ارزش و تامین
زنجیره ارزش از دیدگاه پورتر
مدیریت زنجیره ارزش
مقایسه زنجیره ارزش و زنجیره تامین
تشریح زنجیره ارزش پورتر
حوزه هاي تحول استراتژيك
تعاريف مدل تحول استراتژيك
مدل تحول استراتژیک و زنجیره ارزش
زنجیره ارزش در صنعت تیشو
و...