پاورپوینت کامل و جامع با عنوان صنعت، مکان یابی صنعت و مفاهیم مربوط به آن در 121 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان صنعت، مکان یابی صنعت و مفاهیم مربوط به آن در 121 اسلاید

قبل از خرید حتما توضیحات را کامل مطالعه نمایید

صفحه اصلی
راهنما
محصولات
درباره ما
قوانین
نقشه سایت
تماس با ما

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان صنعت، مکان یابی صنعت و مفاهیم مربوط به آن در 121 اسلاید

17500 قیمت

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان صنعت، مکان یابی صنعت و مفاهیم مربوط به آن در 121 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان صنعت، مکان یابی صنعت و مفاهیم مربوط به آن در 121 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

صنعت، به تولید کالاها یا خدمات در یک اقتصاد گفته می شود. منبع اصلی درآمد یک گروه یا شرکت نشان دهنده صنعت مربوطه است.

اگر تمام فعالیت‌های اقتصادی که با تولید کالا و خدمات با استفاده از ماشین‌آلات و تجهیزات ساخته دست بشر سروکار دارند را به عنوان یک کل تصور کنیم، هرصنعت، زیرمجموعه‌ای از این کل است که عده فراوانی از فعالیت‌های مشابه را شامل می‌شود.

تعریف مهم برای صنعت: به مجموعهٔ تمام یگان‌هایی که در تولید، توزیع یا مصرف یک فراورده یا یک دسته از فراورده‌های مشابه فعالیت می‌کنند، «صنعت» گفته می‌شود.

در مورد تعریف دقیق «صنعت»، اختلاف نظرهای کثیری وجود دارد. صنعت دارای تعریف‌ها و تعبیرهای متفاوتی است که براساس جایگزین‌پذیری فراورده‌ها، فرایند تولید و محدوده‌های گیتاشناختی ارائه شده‌اند. مثلاً مایکل پورتر، صنعت را چنین تعریف می‌کند: «صنعت، عبارتست از گروه شرکت‌هایی که فراورده‌های آنها جایگزین نزدیکی برای هم می‌باشند.»

با توجّه به مشابهت‌هایی که به لحاظ فرایند تولید، شیوهٔ بازاریابی، شیوهٔ مدیریت، حجم سرمایه، نوع ماشین‌آلات مورد استفاده، نوع موادّ اولیه ملزوم و غیره میان گروه‌های گوناگون صنعت وجود دارند، گروه‌های گوناگون صنعت را می‌توان از جنبه‌های گوناگون تقسیم‌بندی کرد. یکی از متداول‌ترین طبقه‌بندی‌های صنعت، طبقه‌بندی ارائه شده توسط بخش آمار سازمان ملل است که به اختصار طبقه‌بندی آیسیک نامیده می‌شود. در این طبقه‌بندی گروه‌های مختلف صنعتی تعریف شده‌اند و فعالیت‌های مختلف در آن‌ها طبقه‌بندی گردیده‌اند.

 

فهرست مطالب:

تعريف صنعت

صنعت تجاري

مكانيابي فعاليت هاي صنعتي

عوامل عمومي مكانيابي

اهميت بازار

شناخت بازار

تعريف بازار

عوامل نزديكي به بازار

هزينه هاي توليد

عوامل بازار

دو نوع اصلی بازار

هزينه كارگر

جغرافياي اقتصادي و تجزيه و تحليل جغرافيايي

ارتباط جغرافياي اقتصادي با علم اقتصاد

سیر تکوینی جغرافیای اقتصادی

جغرافیای اقتصادی در عصر فرا صنعتی

دسترسي به نيروي كار

مهمترين ويژگي هاي بازار كار

انرژی

مواد اولیه

زمین

سرمایه

مالیات

طرح يا پروژه

طبقه بندي نورس براي تمركز فعاليت هاي اقتصادي

سياست و برنامه

عوامل محيطي

نقش تجارت در مكانيابي صنايع

تئوري هاي مكانيابي

تئوري هاي جغرافيايي مكانيابي

سهم اقتصاد دانان در تئوري هاي مكانيابي

تئوري مكانيابي آلفرد وبر

فرضيه هاي ساده و اساسي تئوري وبر

تئوري مكانيابي تورد پلاندر

تئوري ادگار هوور

تئوري آگوست لوش

تئوري ملوين گرين هوت

تئوري والتر ايسارد

تئوري والتر كريستالر

تجزيه و تحليل تئوري مكانيابي و كاربرد آن

برخوردهاي جديد با تئوري مكانيابي

الگوهاي فضايي

انواع الگوهاي فضايي

جريان هاي فضايي

قلمرو جغرافيايي مناطق صنعتي جهان

و...


خرید

پرداخت آنلاین
mouse corsair

دوره استراتژی قدرتمند PTC

299,000 تومان

مشاهده دوره