پاورپوینت کامل و جامع با عنوان ديدگاه ‌ها و نظريات بازرگانی بين ‌المللی در 47 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان ديدگاه ‌ها و نظريات بازرگانی بين ‌المللی در 47 اسلاید

قبل از خرید حتما توضیحات را کامل مطالعه نمایید

صفحه اصلی
راهنما
محصولات
درباره ما
قوانین
نقشه سایت
تماس با ما

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان ديدگاه ‌ها و نظريات بازرگانی بين ‌المللی در 47 اسلاید

16000 قیمت

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان ديدگاه ‌ها و نظريات بازرگانی بين ‌المللی در 47 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان ديدگاه ‌ها و نظريات بازرگانی بين ‌المللی در 47 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

بازرگانی یا کامِرس (به انگلیسی: Commerce) سامانه یا محیطی است که بر چشم‌انداز کسب‌وکار یک اقتصاد یا ملت‌دولت تأثیر می‌گذارد. در حالی که کسب‌وکار (سوداگری) به فعالیت‌های ارزش‌آفرین یک سازمان به منظور سود اشاره دارد، بازرگانی به معنای کل سامانهٔ اقتصاد است که محیطی برای تجارت تشکیل می‌دهد. این سامانه شامل سامانه‌های قانونی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، و فناورانه است که در حال عملیات در هر کشوری هستند. همچنین می‌توان از آن تحت عنوان دومین جزء کسب‌وکار یاد کرد که شامل همهٔ فعالیت‌ها، عملکردها و مؤسسات درگیر در انتقال کالا از تولیدکننده به مصرف‌کننده می‌باشد.

تجارت بین‌المللی، تبادل کالا و خدمات در سراسر مرزهای ملی است. در اغلب کشورها، نشان دهنده بخش مهمی از تولید ناخالص داخلی است. در حالی که تجارت بین‌المللی در سراسر تاریخ (جاده ابریشم، جاده کهربا) حاضر بوده‌است، اهمیت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی آن در قرن‌های اخیر، عمدتاً به دلیل صنعتی شدن، حمل و نقل پیشرفته، جهانی شدن، شرکت‌های چند ملیتی، و صادرات افزایش یافته‌است. در واقع، احتمالاً سبب رشد روزافزون تجارت بین‌المللی است که معمولاً منظور از اصطلاح "جهانی شدن" است. شواهد تجربی برای موفقیت در تجارت را می‌توان در تضاد بین کشورهایی مانند کره جنوبی، که سیاست صنعتی صادرات گرا، و هند، که سیاست بسته تر دارد در طول تاریخ مشاهده نمود (گرچه هند باز کردن اقتصاد خود را از سال ۲۰۰۵آغاز کرده‌است،). کره جنوبی به مراتب بهتر از معیارهای اقتصادی هند بیش از پنجاه سال گذشته انجام می‌دهد، اگر چه موفقیت آن نیز با نهادهای دولتی مؤثر است.

 

فهرست مطالب:

نظريات تجارت بين المللي

نظريه آدام اسميت

نظريه ريكاردو

بنيان گذار و ديدگاه سيكل عمر كالا

ديدگاه پيشتاز بودن

ديدگاه تئوري رقابتي ملي

نظريه مركانتيليسم

تز اصلي نظريه مركانتيلسم

بررسي نقاط ضعف نظريه مركانتيليسم

نظريه برتري مطلق

نمايش برتري مطلق در توليد و تجارت خارجي

برتري نسبي

نمايش برتري نسبي در توليد و تجارت خارجي

نظريه هكچر ـ اهلين

معماري لئونتيف

ارزيابي نظريه سيكل عمر كالا

نظريه مزيت هاي پيشتاز بودن

مزيت رقابت ملي

برخوردار بودن از منابع اقتصادي ـ طبيعي (وفور عوامل توليد)

عوامل پيشرفته

و...


خرید

پرداخت آنلاین
mouse corsair

دوره استراتژی قدرتمند PTC

299,000 تومان

مشاهده دوره