پاورپوینت کامل و جامع با عنوان آفرینش انسان از دیدگاه اسلام و غرب در 71 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان آفرینش انسان از دیدگاه اسلام و غرب در 71 اسلاید

قبل از خرید حتما توضیحات را کامل مطالعه نمایید

صفحه اصلی
راهنما
محصولات
درباره ما
قوانین
نقشه سایت
تماس با ما

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان آفرینش انسان از دیدگاه اسلام و غرب در 71 اسلاید

16000 قیمت

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان آفرینش انسان از دیدگاه اسلام و غرب در 71 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان آفرینش انسان از دیدگاه اسلام و غرب در 71 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

در خلقت انسان، غایت حکیمانه‌ای که خداوند در مسیر خلقت عالم در نظر گرفته، تکامل انسان و رسیدن او به درجات والای وجودی و در نهایت، بهره‌مندی او از این کمالات و رشد و پیشرفت آدمی است.

در آغاز خداوند نوع انسان اولیه را خلق کرد و سپس نسل وی را از نطفه همان انسان قرار داد. تا بدین‌سان، مراحل حیات آدمی پس از خلق ادامه یابد. این بیان، جوابی است دینی در رد عقاید داروین و کسانی که اجداد انسان اولیه را موجودات تک سلولی و یا از نسل میمون می پندارند.

نحوه خلقت آدمی‌

در نظرگاه اسلامی، نوع انسان دو گونه آفرینش داشته است:
یکی آفرینش از گِل و بدون پدر و مادر. این گونه آفرینش ویژه آدم (علیه‌السلام) و حوّا است که خداوند آنان را از گِل آفرید. این گونه از آفرینش، تنها یک بار رخ داده است.
دوم، آفرینش از یک پدر و یک مادر که نسل انسان پس از آدم (علیه‌السلام) و حوّا را شامل می‌شود. همه انسان‌ها از نسل آدم (علیه‌السلام) و حوّایند که بر اثر ازدواج یک مرد و یک زن پدید آمده‌اند.
گونه دوم از آفرینش همواره ادامه دارد و یکی از نشانه‌های نعمت‌های الهی و از پایه‌های تکامل بشر است. بنابراین، اصل انسان از گِل و نسل او از آب است. قرآندرباره گونه نخست آفرینش به صراحت می‌فرماید که آفرینش انسان از گِل آغاز شده است.

و درباره گونه دوم می‌فرماید که خداوند نژاد انسان را از ماء مهین یعنی قطره ناچیز آب آفریده است.

 گونه اول آفرینش


قرآن کریم، از عنصر نخستین آفرینش انسان با چند تعبیر یاد می‌کند. گاه آن را «طین» می‌خواند به معنای گِل، و گاه «تراب» به معنای خاک، و گاه «حَماء مَسنُون» به معنای گِل بدبو و نیز «صلصال» به معنای گِل خشکیده.

این تعابیر گوناگون حاکی از مراحل گوناگون آفرینش انسان‌اند و تناقضی میان آنها نیست؛ بدین معنا که خداوند، خاک را برای آفرینش انسان برگزید و سپس آن را به گِل مبدّل ساخت و آن‌گاه گِل بویناک و سیاه و سپس خشک شد و خداوند از آن انسان را آفرید.

خداوند از روح خویش در کالبدش دمید و به فرشتگان فرمان داد بر او سجدهکنند.

 گونه‌ دوم آفرینش


قرآن کریم آفرینش انسان به گونه دوم را دارای چند مرحله می‌داند: نطفه، عَلَقه، مُضْغه، استخوان و دمیده شدن روح.

تفسیرهای قرآن کریم، گفته‌اند که مراد از «آفرینش نو» عبارت از دمیده‌شدن روح در کالبد جنین انسانی است که چهار ماه پس از انعقاد نطفه انجام می‌پذیرد.

در روایات آمده است که نطفه چهل روز در رحم می‌ماند و آن گاه به صورت عَلَقه درمی‌آید و چهل روز بعد به صورت مُضغه. پس از چهار ماه، خداوند دو فرشته را به خلق کودک مأمور می‌سازد.

 

فهرست مطالب:

چگونگی خلقت انسان

آفرینش انسان در قرآن

عوالم خلقت انسان

مراحل هفتگانه زندگی انسان

سرچشمه حیات و زندگی انسان

دیدگاه متفکران غرب در زمینه خلقت انسان

مکتبهای فرضیه تکامل

مکتب لامارکیسم

مکتب نئولامارکیسم

مکتب داروینیسم

دوره های پیدایش جانداران

پیش فرض های فرضیه داروین

اصول و ارکان تئوری داروین

داروین و انسان

ارزیابی تئوری داروین

مکتب نئوداروینیسم

نظریه موتاسیون یا جهش

پیامدهای تئوری داروین

تعارض با اشرافیت انسان

دیدگاه قرآن در این رابطه

تعارض اخلاق داروینیسم با ارزشهای اخلاقی

رویکرد اندیشمندان اسلامی درباره آفرینش انسان

بررسی نکات مهم از آیات

تقسیم بندی آیات قرآنی از خلقت انسان

تاثیرات نظریات مرتبط با پیدایش انسان در تئوریهای سازمان و مدیریت

دیدگاههای سنتی به مدیریت و ارتباط آن با پیدایش انسان

دیدگاههای نئوکلاسیکها در مدیریت

و...


خرید

پرداخت آنلاین
mouse corsair

دوره استراتژی قدرتمند PTC

299,000 تومان

مشاهده دوره