پاورپوینت کامل و جامع با عنوان سازمان و مدیریت در آمریکا در 66 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان سازمان و مدیریت در آمریکا در 66 اسلاید

قبل از خرید حتما توضیحات را کامل مطالعه نمایید

صفحه اصلی
راهنما
محصولات
درباره ما
قوانین
نقشه سایت
تماس با ما

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان سازمان و مدیریت در آمریکا در 66 اسلاید

16500 قیمت

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان سازمان و مدیریت در آمریکا در 66 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان سازمان و مدیریت در آمریکا در 66 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

یک سازمان، یک نهاد مستقل است که یک مأموریت خاص دارد و می‌تواند با نیت انتفاعی یا غیرانتفاعی تأسیس شده باشد. یک سازمان، یک ماهیت اجتماعی است که دارای ساختار، اهداف و مرز مشخصی است.

سازمان:

  • هدف دارد.
  • برای هدفش برنامه دارد.
  • استراتژی (راهبرد) دارد.
  • منابع خود را می‌شناسد و از آن‌ها به‌طور بهینه و هماهنگ استفاده خواهد کرد.
  • وابسته به اطلاعات است.

یک سازمان دارای ویژگی‌های زیر است:

  1. مأموریت یا هدف ویژه‌ای دارد.
  2. برای بقا به دیگر سازمان‌ها وابسته است.
  3. هیئت حاکمهٔ مستقلی دارد.
  4. از بخش‌های مختلف تشکیل شده‌است.
  5. دارای ساختاری فیزیکی و منطقی‌ست.

تاکنون، تعاریف متعددی برای مدیریت ارائه شده‌است. برخی از مهم‌ترین تعاریفی که ارائه شده، به قرار زیر است:

  • هنر انجام امور با و به‌وسیله دیگران
  • فرایندی که طی آن تصمیم‌گیری در سازمان‌ها صورت می‌پذیرد
  • انجام وظایف برنامه‌ریزی، سازماندهی، رهبری، هماهنگی و کنترل
  • علم و هنر هماهنگی کوشش‌ها و مساعی اعضای سازمان و استفاده از منابع برای نیل به اهداف سازمانی
  • بازی کردن نقش رهبر، منبع اطلاعاتی، تصمیم‌گیرنده و رابط برای اعضای سازمان

مدیریت از دید کارکردی شامل وظایفی همچون برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری، سازماندهی، نوآوری، هماهنگی، ارتباطات، رهبری، انگیزش و کنترل می‌گردد. این نوع تعاریف از مدیریت اگر چه با کمی و کاستی یا فزونی‌هایی در واژه‌های بیان‌کنندهٔ وظایف روبروست، اما به نظر روان‌تر از تعاریفی است که می‌کوشند مدیریت را محصور به یک ویژگی خاص نمایند یا ارزش فلسفی خاصی به مفهوم بیفزایند. بااین‌حال، تعاریف متعدد از مدیریت با توجه به کارکردهای آن از سوی محققانی چون فایول یا گیولیک دارای تفاوت‌هایی است که به‌سادگی نمی‌توان از آن‌ها گذر کرد. آنچه واضح است علم مدیریت هنوز نتوانسته‌است تعریف خود را مدیریت کند.

 

فهرست مطالب:

هدف كلي

بررسي سازمان و مديريت در آمريكا از چند بعد

نظام اقتصادی

نظام سياسي

يكي از ويژگيهاي اصلي رژيم رياستي دموكراتيك

ويژگيهاي رئيس قوة مجريه در رژيم رياستي دموكراتيك

ويژگيهاي دموكراتها و جمهوري خواهان در رژيم رياستي دموكراتيك

ساختار نيروي انساني و آموزشي

ارتباطات و فناوري - تحقيق و توسعه

ساختهاي مورد استفاده در شركتهاي آمريكايي

ساختارهاي مبتني بر وظيفه

ويژگي سازمان وظيفه اي

سازمان بر مبناي محصول

ساختار سازماني جغرافيايي

ساختار ماتريسي يا پروژه اي

ويژگيهاي ساختار ماتريسي يا پروژه اي

محاسن طرحهاي ماتريسي

مشكلات ناشي از طرحهاي ماتريسي

سازمان شبكه اي

عواملي كه بر تصميم هاي مربوط به طراحي سازمانها اثر مي گذارند

نقش اتحاديه ها

فلسفة مديريت

مديريت در امريكا

نظريه هاي Y,X

عملكرد و برداشت مديران امريكايي و ژاپني

مزيت دواير كنترل كيفيت (QC)

الگوي جديد مديريت آمريكايي

ويژگيهاي ممتاز مديريت منابع انساني

جدول مقايسه ويژگيهاي الگوي مديريت امريكايي در گذشته و حال

ويژگيهاي مديريت راهبردي منابع انساني

محيط فرهنگي

چهار بعد فرهنگي كه هاف استد كشورها را بر اساس آنها گروه بندي كرد

فاصله قدرت

اجتناب از عدم اطمينان

فرد گرايي در برابر جمع گرايي

و...


خرید

پرداخت آنلاین
mouse corsair

دوره استراتژی قدرتمند PTC

299,000 تومان

مشاهده دوره